kövér test

pinterest.com

Manapság a legtöbb ember elégedetlen az alakjával, és sajnos okkal. Egyre csak hízik a magyar nép, a 2014-es felmérés alapján túlsúlyos vagy elhízott volt a felnőtt lakosság több mint fele (54%), a középkorú férfiaknak pedig 71%-a. A lakosság több mint kétharmada naponta 10 percet sem szán testedzésre.(KSH 2016) Azért ezek durva adatok! Ideje lenne megemelni a s*ggünket és tenni magunkért valami előrevivőt, nem csak ábrándozni, pozitívan gondolkozni róla, és várni a csodát. A csoda bennünk van! Tudom, hogy sokunk már túl van pár fogyókúrán, fogyáson-hízáson, csalódáson, sikertelenségen. Én is. Épp ezért merem most leírni az általam tapasztalt csapdákat, amelyeket ha elkerülünk, sikeresen megszabadulhatunk a zsírpárnáinktól.

Lássuk melyek ezek:

  1. csapda: Fogyókúra. Már eleve a szó, hogy fogyókúra el van cseszve. Ahhoz, hogy visszanyerd légies formádat és hogy tartósan meg is tartsd, ahhoz nem kúraszerűen kell valamit csinálni, hanem folyamatosan, így alkalmasabb szónak találom az életmódot, és annak váltását, hogy ne ugyanabban a keréknyomban haladjunk újra és újra. A nők nagy része átesett már ilyen-olyan fogyókúrán, -és ahogy én is- észre is vehették, hogy az amit nagy lemondásokkal, kínkeservesen lefaragtak magukról, bizony visszaugrott seperc alatt, amint visszatértek régi, megszokott életmódjukhoz. Ez a jojó effektus. És minél több próbálkozáson vagyunk túl, annál makacsabb lesz a fölösleg rajtunk. Einstein mondta, hogy nem lehet megoldani a problémát ugyanazzal a gondolkozásmóddal amivel létrehoztuk azt, ergo nem maradhat tartós a fogyás, ha újra és újra elkövetjük azokat a hibákat, amelyek az elhízást okozták…
  1. csapda: Türelmetlenség és a kitartás hiánya. Olyan világban élünk, ahol mindenkinek minden AZONNAL kell. Mindenki gyorsan akar eredményeket. Az nem érdekli az érintettet, hogy mennyi zabáláson, nassoláson van túl, hány tunya órát töltött el fizikai inaktivitásban. Nem, csak az számít, hogy most eldöntöttem, hogy a kilóknak menni kell, mert bele kell férnem az esküvői ruhámba, mert osztálytalálkozó lesz, mert randim lesz egy olyan, de olyan pasival, hogy húha!, tovább is lenne, de nem ragozom, mindenki érti…És megveszi a legújabb női/férfi magazint, az aktuális fogyókúrát tartalmazó oldalhoz lapoz és 1-2 hétig belead apait anyait. Szenved. Tőle meg a család, mert olyan idegállapotba kerül a sok megvonástól, hogy kibírhatatlan a viselkedése és feladja az egészet, mert csak 2-3kg ment le, aztán behúzza a szervezet a kéziféket, megáll a fogyás, és a delikvens értetlenül áll a dolgok előtt, legyint, nekem ez úgysem megy címszóval nekiáll vigasztalni magát egy kis csokikával, meg sütikével, hiszen megérdemli, szenvedett ő eleget az elmúlt hetekben…Rosszabb esetben tablettákhoz nyúlnak a fogyni vágyók, zsírégetőkhöz, csodakapszulákhoz, ilyen-olyan teákhoz, löttyökhöz, mert hát ugye 1 hét alatt 7kg fogyást ígér a cucc, meg ugye csak nehogy meg kelljen mozdulni elv van érvényben sok embernél. ‘Nem, arra nekem nincs időm!’ ‘Hogy lenne, mikor családom van, úszok a munkában, a főnök várja a beszámolót’, stb. ‘A sport az utolsó, ami szóba jöhet’! Na, persze! Majd rájössz a 10-20. próbálkozás után, hogy a sport az egyetlen az étkezés mellett, ami segíthet neked.

    túl késő van

    pinterest.com

  1. csapda: Csak a testet vesszük figyelembe. Bele se kezdj a fogyásba, ha nem vagy hajlandó egy kis önismeretre is szert tenni. Nem csak a test változik ilyenkor, kell az elmét is tréningezni. A túlzott evés, nassolás már függőség. Ugyanúgy, ahogy az alkoholisták, a drogosok, a túlsúlyos emberek is függők. És sokszor kompenzálni szeretnének az étellel valamit, például magányuk elfedését, önbizalomhiányt, szeretetéhséget, önutálatot. Számos kiváltó ok lehet. Ha úgy érzed egyedül nem tudod kibogozni a szálakat, keress fel inkább egy pszichológust vagy kineziológust, akik segíthetnek neked ebben. Érdemes foglalkozni a mentálunkkal is, nem csak a testünkkel.
  1. csapda: Sportolás saját kútfőből. Ha elkezdesz sportolni, felejtsd el az internetről letöltött vagy újságokból kivágott edzésterveket! Még ha nem is úgy tűnik első blikkre, de sokat spórolhatsz azzal, ha megkeresel egy személyi edzőt és a segítségével kezded el a zsír lebontását magadról. Először is azért, mert ő ért hozzá, ez a szakmája, ezt tanulta! Másodszor pedig azért, mert ha oktondiul egyedül kezdesz el edzeni minden tudás nélkül, akkor könnyen beszerezhetsz egy-egy sérülést, aluledzettség miatt elmaradhat a fejlődés, változás, túledzettséggel pedig könnyen gallyra vághatod az immunrendszered, hormonháztartásod, kifáradsz és hagyod az egészet a p*csába csalódottságodban. Tedd a szívedre a kezed, és kérdezd meg magadtól, mennyi pénzt költöttél már ilyen olyan kapszulákra, diétás étrendre, hypoxitrénerre, és társaira…ugye, hogy annyi pénzből már rég lefogytál volna egy edző felügyelete mellett? És akkor még nem is említettük mennyi pénz mehet el a semmire való kajákra. Fontos még, hogy engedd el a füled mellett a barátok okos tanácsait edzést illetően, kivéve persze ha tréner, mert a pokolba vezető út is jószándékkal van kikövezve. Ami neki bevált, neked már közel sem biztos, hogy ugyanúgy működik és a kiábrándultság borítékolható..
  1. csapda: Másokhoz méred magad. Ne hasonlítgasd magad másokhoz, sem az újságban megjelenő közszereplőkhöz, sem a szomszédhoz, sőt még az edzőterembe járókhoz se! Nem tudhatjuk mennyit retusáltak a képeken, mennyi munkát fektetett be az adott illető, hogy irigylésre méltóan nézzen ki. Fogalmunk sem lehet ki mennyit edz, milyen keményen tolja nap mint nap az eredményért. Nem tudunk semmit, csak látunk valamit, ami által felállítjuk a saját mércénket, és ez frusztrálttá tehet, hogy bezzeg mi még sehol nem tartunk… Mindenki egyedi, megismételhetetlen individuum, épp ezért meg kell ismerned magadat, a testedet, mi jó neked, és a szerint létrehozni egy számodra megfelelő és célravezető életmódot. Ami másnak bevált, az nem biztos hogy nálad is sikert garantál. Merj egyedi lenni! Merj egészséges lenni!
  1. csapda: Étkezés. Ez a legfontosabb, mert ha nem eszel megfelelően, minden igyekezeted csak tanulólecke lesz, és maradnak rajtad a zsírkilók! Mit jelent a megfelelő étkezés? Rengeteg féle-fajta táplálkozási elv van. Laikusként nehéz eligazodni benne. Még vegánként is -ahogy az én példám is mutatja-, is simán el lehet hízni, ha nem figyelünk oda (méghogy a vegánok csak salátán élnek :D). Bármilyen étkezési elvet is szeretnél betartani, közös nevező azért mindegyikben van: először is akár tetszik akár nem, legjobb ha kidobod a junk food jellegű ételeket, (sőt, meg se vedd): chips, csoki, szénsavas üdítők, energia italok, instant tészták, levesporok, könnyen felszívódó szénhidrátok, mindent amiben adalékanyagok tömkelege hemzseg, amiben aromák, mesterséges színezékek vannak. Az emberi szervezetnek nincs szüksége ilyenekre, csak leterheli vele az emésztőrendszert és tápanyag nélküli kalóriabombák. Fokozatosan szépen felépítve le lehet tenni ezeket. Saját tapasztalatból és mások beszámolója alapján tudom mondani, hogy az édesség, cukor, maga az édes íz durván függőséget tud okozni, ezért épp úgy, mint a többi addikciónál, jelentkezhetnek elvonási tünetek, mikor megvonod magadtól.
    Beat-Sugar-Addiction-article

    henpicked.net

    Az első hónapot kell kibírni, utána már sokkal könnyebb. Közben mikor nassolási vágyad van, érdemes tovább gondolni, hogy miért lehet. Mit akarsz vele pótolni? Egyáltalán, ittál e eleget, mert sokszor keveri össze az ember a szomjúságot az éhséggel…Aztán bármennyire is fanyalogsz, érdemes számolni a napi bevitt kalóriát és a makrókat is. Őszintén mondom, én személy szerint rühellem, mert mindent én készítek magamnak, és sok idő számolgatni, méricskélni, de ahogy lenni szokott, csak az elején nehéz, utána rááll az agyad, már látod hány gr egy kanálnyi ez vagy az. Tudod, bele kell tolnod az energiát, ahhoz, hogy eredmény legyen. Akármennyire is szeretnéd, nem fogja más megcsinálni neked, nem kaparja ki más a gesztenyédet. Neked kell! Ám ha megteszed, hidd el, jobban fogod érezni magad, nő az önbizalmad, önértékelésed és büszke leszel magadra és az elért eredményeidre. Akármennyire is instant, azonnali világban élünk, igenis tenni kell magunkért a tartós eredményért. Minden egyes nap…A kitartó munka, és energiabefektetés fogja meghozni a gyümölcsöt. Nem elég ábrándozni, megálmodni, pozitívan gondolkozni róla, cselekedni is szükséges hozzá! Ja, és el ne felejtsem! Érdemes befejezni a napközbeni nassolgatást, az ’Ó csak bekapok egy falatot’, ’csak megettem amit a gyerek meghagyott, hogy ne vesszen kárba’, ’csak egy falatka volt’,  ’Ó, eszek egy kis csokit, belefér, úgyis még nem értem el a napi kalórialimitet’, Ó, ezt még megeszem, úgyis ma edzés volt’. Ez mind önbecsapás! Ha összeadnánk a napi falatkákat, meglepődnénk mennyi fölösleges kalóriát viszünk így be, ami szépen kipárnáz minket ott, ahol nagyon nem akarjuk. A másik véglet, ha valaki fogyókúra gyanánt elkezd koplalni..Na, az nagy butaság, mert tönkre vágja vele a hormonháztartását, és  mikor abbahagyja, mert egyszer úgyis abbahagyja ha élni akar, akkor duplán visszajön minden kiló. (Aki nem hagyja abba a koplalást, abból lesz az anorexia nervosa-s beteg, és sürgősen pszichológusra van szüksége, de ebbe most ne menjünk bele.)

Lehetne még több pontot írni, de ezeket találtam a legfontosabbaknak. Egy a lényeg, érdemes tudatosan odafigyelni a táplálkozásunkra és keresni lehetőséget a sportolásra. A busz után futást, a gyerek után való rohangálást, a fűnyírást nem tekintjük sportnak, jó? Ha valamit el akarsz érni, tegyél érte! Ennyi!